Sabtu, 24 September 2016

Contoh Teks Eksplanasi

Contoh Teks Eksplanasi - dalam artikel ini, kami membentangkan penerangan ringkas dan terdiri daripada 3 kes. Dua contoh yang pertama untuk membentangkan teks penerangan yang berkaitan dengan fenomena alam (Tsunami dan Banjir). Sedangkan, sebagai contoh ketiga adalah teks penerangan yang bercakap tentang fenomena sosial. Kami secara khusus menaikkan topik pengangguran kerana ia telah menjadi satu masalah sosial hari ini.

Hanya untuk anda tahu, bahawa tema pilihan raya dalam teks sampel penjelasan ini, kita menyesuaikan diri dengan permintaan yang banyak sejambak Contoh Teks Eksplanasi yang berkaitan dengan kedua-dua tema, tema tema semula jadi dan sosial. Oleh itu, kita merasa dipaksa untuk mengambil bahagian kerja juga menyumbang dalam bentuk contoh yang berkaitan dengan teks penerangan.

Sekarang di sini saya akan memberikan tiga contoh teks penerangan yang berkaitan dengan peristiwa-peristiwa dan bencana alam. Di sini saya akan menulis senarai Contoh Teks Eksplanasi yang akan Kuberikan kepada rakan saya semua yang kawan saya boleh tahu apa yang akan menjadi kawan saya baca di sini. Contoh berikut tajuk teks penerangan.

Sumber : http://www.kumpulan-contoh.com/2016/04/contoh-teks-eksplanasi.html